tankedag och förändring

från och med nu ska det bli en ändring i mitt liv, det svär jag på. jag ska ändra mig som person, vänner ska renas, mitt och aleczander's förhållande ska bli bättre, skolan ska skötas bättre, min och mammas relation ska bli bättre. ja jag tänker börja redan idag!



nu under min sjukskrivna tid så har jag hunne tänka en hel del över mitt liv om min vänkrets. och jag ha insätt att ger man en grupp människor lite tid och lite av sitt liv så märker man snabbt vilka man kan umgås med och vilka man inte kan umgås med. liksom vilka som är ens vänner och vilka som är ens "vänner" och just idag, när jag ha haft en sån hära "tankedag" har jag tänkt över vilka jag umgås med och hur bra vän dom är med mig. och jag ha märkt att ingen av dom jag umgås med dagligen inte ens bryr sig om mig. ingen som skickar ett "krya p dig sms" eller ens hör av sig då det är nått, utan allt ska komma från ett annat håll. inte ens en sån enkel sak att hälsa läraren att jag kommer om jag blir frisk, inte ens det kan en som man trodde va sin vän säga till om på skolan. det är fan förjävligt! därför känns det inte ens lönt att ge mera tid till dom som man trodde va sina vänner. vilket är dom jag umgås med dagligen, måndag till fredag, för då ens kompis hamnar på sjukhuset och ligger sjuk en längre tid kan man skicka ett sms om man överhuvudtaget bryr sig. och de har ingen gjort så det är inga vänner helt enkelt! ni behöver inte ens kalla mig er vän längre. inge mer fjäskande asså.. nu får de vara nog!

det finns vissa, och dom vet om vilka de är, som inte behöver ta åt sig av det hära. som har visat att dom bryr sig. det är dom som jag umgås med på helger / lov . dom kan kan stå rak i ryggen och kalla sig för min vän. ingen måndag till fredags människa som jag umgås med, jag ska bara se er som nå tidsfördriv hädanefter för de verkar ni ju göra med mig. jag blir så besviken och arg!

människor som man inte ens har träffat är bra mycke bättre vänner än dom man umgås med i verkligheten! tack och hej!

- är de nån som kan vara ÄRLIG och tala om; är du en VÄN eller en "VÄN" ?

Kommentarer
Postat av: pea

förstår hur du känner dig :/ känner likande . när jag läste texten . kände det som att du tror inte att jag bryr mig om dig . men det gör jag faktiskt även om jag inte skickar sms eller prata så mkt med dig på msn men det betyder inte att jag ogillar dig . jag gillar dig men det är bara svårt att håller kontakt med nån som man inte träffa så ofta :( men kom ihåg att jag gillar dig eftersom du är shysst & rolig person :) och jag kommer inte glömma bort dig :)

2008-04-28 @ 20:18:22
URL: http://erikssonsdaughter.blogg.se
Postat av: Mathias

Det där låter ganska allvarligt, men jag måste ändå påstå att en vänrellation såhär som vi har kommer ju alltid att finnas mer eller mindre, det jag menar är att jag kan inte göra så mycket mer än såhär.
- hoppas att det duger lix.

2008-04-29 @ 12:01:30
URL: http://titanvinge.blogg.se/
Postat av: turez

Jag är en vän! :D

2008-04-29 @ 12:49:47
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: elinthor

jag kan vara din VÄN, fast vi inte har träffats :D

2008-04-29 @ 14:20:40
URL: http://elinthor.blogg.se
Postat av: bowlingjocke

Jag är väl din internetvän eller hur man ska kalla det.. :P :)

2008-04-30 @ 18:34:44
URL: http://bowlingjocke.blogg.se
Postat av: Fiia

Jag är en VÄN, det vet du! ;o

2008-05-02 @ 22:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0