vecka 16 +17

jadu denna vecka ha inte vart så himla super, ne, de ha varit den jobbigaste veckan i hela mitt liv kan jag tala om. uscha, har aldrig vart såhär sjuk någonsin och jag hoppas att jag aldrig blir såhär sjuk igen! det är hemskt! har haft feber sen fredag förra veckan och det är länge det.

det är ett rätt så långt inlägg denna gång men jag hoppas att ni orkar läsa nått iallafall ^^ haha.!

fredag:
allt börja med huvudvärk som jag fick hemma hos anna och bea, senare mot kvällen börja jag frysa som bara den. sen vart jag het och började svettas. = hade feber

lördag:
vaknade 05:45 med att jag mådde illa och höll på att spy. drack lite vatten och la mig ner och somna om, vaknade vid åtta och skulle upp och pinka. höll på att svimma då jag kom tillbaka till sängen och hela rummet bara snurrade. hamnade inne på soffan och där svettades jag som bara den, kändes som om man hade pissa på sig eftersom lakarnet jag hade på mig va alldeles blött. sen så låg jag där hela dagen och svettades och drack vatten som en tok. kände som om ögonen höll på att brinna upp då jag stängde dom, sved som fan i ögonlocken! senare mot kvällen kunde stå upp och ta en macka vid elva tiden. sen somna jag för dagen.

söndag:
vaknade med att jag kände mig helt uttorkad så alecz fick hämta vatten sen så börja jag svettas och frysa som bara den, låg och skaka i sägen och kände mig helt veck. bea och hennes kille fick komma med alvedon och sen fick aleczander hjälpa mig in på soffan där jag fick ligga hela dagen tills typ 15:49 då patrik (bror) kom och hämta mig och körde hem mig till mamma i hudiksvall. hela tiden jag låg på soffan kom barbro med kalla handdukar och la på pannan och alecz satt och smekte mig på huvudet hela dagen. sen då jag hamna hos mamma somna jag och sov typ hela dagen och hela kvällen och vaknade med att jag måste ha vatten.

måndag:
kände mig kanon bra men akk så fel, ställde mig upp och yrsel och huvudvärken kom på stört. låg i sängen hela dagen och bara svettades och frös, försökte äta nått men det gick inte. låg på soffan hela dagen och kolla på en massa olika programm, hade allmänt tråkigt. försökte stå upp men hela rummet och allt annat snurra och det vart svart för ögonen. så jag låg bara på soffan hela dagen.

tisdag:
vaknade och tog mig till tven för att spendera dagen där. börja frysa som bara den, låg och skaka hela dagen. kändes som om allt på insidan hade fröse till is. skaka och frös så mycket så läpparna började bli blå. det börja brännas på bröstvårtorna och sen kändes det som om hela brösten höll på att brinna upp inifrån och hjärtat dunka som aldrig förr. mamma vart helt orolig så hon ringde efter en ambulanstant som kom och kolla på mig och jag fick akuttid på centralen och där fick jag göra nå prover och sen fick jag medicin (dubbeldos varje dag) och sen fick jag åka hem. sov resten av dagen.

onsdag:
kände att medicinen börja funka, kände mig bättre än förut. kunde stå upp och sitta upp i flera timmar. fick massage av mamma så huvudvärken och ryggvärken släppte. febern är kvar men inte lika hög som förut. sen kom nutte (en alkis) och då vart det roligt men jag orkade inte ha han där så jag skrämde / lura iväg han.

jag: håll dig på avstånd om du inte vill bli smittad
han: vadå? är du sjuk?
jag: ja det är jag, jag ha 40 i feber, spyr och svimmar
han: ojoj. ja jag vill ju inte bli smittad av något
jag: ne det är bäst du sticker härifrån då *börjar hosta mot honom*
han: örru.
jag: oj, jag bara råka.

han står tyst en stund och kollar p åmig sen säger han:
-är du sjuk?
jag: ja jag sa ju just det. och du nutte, det är första gången jag ser dig dricka nå annat än öl.
han: jaså?
jag: hahaha, ja de är de fan.
han: ja vad händer om man blir smittad?
*LURAS*
jag: ja du blir helt veck i skallen, du kan inte dricka nått, inte ens öl, så du kommer bli helt knäpp i skallen, du kommer nästan börja slita bort håret från huvudet. och du spyr varje gång du försöker dricka eller äta nått. och allt bara snurrar och du svettas som bara den. så det är bäst du håller dig på avstånd om du inte vill bli sjuk
han: ja men jag tror jag ska gå ja

sen gick han ut till min bror och hans kompisar som va utanför på gården och höll på med bilarna
han: där inne kan man ju inte vara.
bror: jaha, varför inte?
han: man kan ju bli sjuk.
bror: ha, jo man kan ju det. bäst du håller dig på avstånd nutte.
han: jo jag tror det är bäst

bror och hans kompisar bryter ut i gap skratt, bror kommer in och säger: vafan haru lura i han nu då?
jag: ne jag drog bara en liten lögn för han för jag vill inte att han ska vara här, för han är äcklig.
mamma: haha, du skulle se vilken fart han fick att ta på sig skona och ut genom dörren
bror: haha, ja . du skulle se minen på han då han berätta då. fatta ju att ela hade sagt nått åt han

torsdag:
känner mig mycke bättre än förut, bara ryggvärk, huvudvärk och lite ont i ryggen och kanske lite feber kvar men kan sitta upp och stå upp, ha till åh med duscha idag. känner mig så himla äcklig fortfarande så det finns inte. ha inte duscha sen i söndags och det är äckligt men ha inte kunna stått upp och jag ha inte vela haft nån hjälp med duscheriet om man säger så. stod i duschen i över en timma och gnussa på kroppen, men ska duscha sen igen, kommer få dusch nojja nu tills det känns skönt på kroppen igen. är lite konstigt att det inte lukta så himla illa om mig fast ja svettats så mycket, trodde de skulle lukta fan men tydligen inte. -fick ett intyg då jag va hos doktorn att jag ska vara hemma tills medicinen är slut och tills jag mår helt bra igen. hoppas bara det inte tar för lång tid, har säkert missat en hel del i skolan kan jag tänka mig..

menmen. nu ska jag avsluta detta inlägg med att säga; hej

Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Bra att det börjar bli bättre igen och att medicinen funkar. Hoppas det går över nångång så du blir helt frisk. Missar du inte en del från skolan, eller har du skolarbete hemma? ^^

2008-04-24 @ 14:52:27
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0