framsidan på huset skaka

vaknade idag kring tio imorse av att det small ute och jag låg kvar i sängen och lyssnade, och trodde de va vägarbetarna så jag somna om igen, så vaknade jag vid tolv av att det fortfarande small och dåna så jag kliver upp och går ner och ut på bron. och vet ni va? de åska, det har åska varje dag enda sen i söndags förmiddag. jag går in till mamma i tvrummet och säger: är du döv eller något? hör du inte att det åskar? mamma: ne det hörde jag inte.
så vi ryckte ur sladden till tven ur väggen och gick och satte oss vid bordet och jag ställde stolen mot fönstret så jag hade fötterna på fönsterbrädan och titta ut. det va ljust på himlen så jag trodde inte att det skulle åska så länge. och stunden senare vart det nästan svart på himlen och det börja blixtra och jag ba: åååh, snart kommer de nog en jävla smäll! och jag hann bara säga klart meningen och fem sekunder senare kom det världens blixt så det small inne i klärummet och mamma ba: vafan va de dära? jag: ingen aning, men internte är urdraget iallafall. hon: jag måste kolla. och precis då hon skulle resa sig upp kom det världens smäll så hela framsidan på huset skaka, hade ju fortfarande fötterna på fönsterbrädan så jag kände ju i fötterna hur det skaka och mamma ba: ne fyfan, ta ner fötterna micka! och jag vart typ som förlamad för nån sekund och bara stirra ut och ba: vilken jävla smäll mamma! fyfan! sen börja jag skratta och syrran kom ner och såg helt chockad ut och ja ba fortsatte skratta. sen börja det spöregna och hagla så man såg inte ut genom fönstret. mamma gick och kolla i klärummet vad de va som small och hon tände lampan och det kom inge ljus så hon ba: vi är utan ström! jag: åh nee! så då va klockan strax före halv ett och jag hade inget och göra så jag gick och la mig och nu när jag vakna vid fem tiden så hade vi ström igen, fick typ tillbaka den vid fyra tiden. väärsta glad jag blev :'D affären hade tydligen haft stängt pga åskan och för att strömmen inte fanns. snacka om vilken smäll de måste ha vart, syrran som bor 3km bort hade inte heller ström, hela "staden" vart utan ström ;o och himlen är mörk ännu så det blir väl åska snart igen -.-'

men nu ska jag duscha :) vi hörs sötpropp'z :*

Kommentarer
Postat av: Sandra Tunell

Kan fan förstå det. Här är det inge fint väder i heller, jag som tänkte ta en promenad, men det blir väl inte av det har öst ner med rengn, fast nu skiner solen i alla fall, men det dröjer väl inte länge tills det blir massa rengn igen!

2008-07-18 @ 19:21:12
URL: http://saaandrraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0