världen är liten och läskig ;o

är hemma hos alecz's mamma ja ni vet :) aa men iallafall så gick jag ut i köket och skulle säga en sak till babbsan men så då jag öppnar munnen och säger "du" så hoppar babbsan till och skriker, jag skrämde henne så vi bryter ut i gapskratt :D sen så säger hon: mendu, vad heter pappan till dina andra syskon?  då börjar snacket.

M: åker berggren, han är tjock och kör buss i sundsvall. eller han gjorde. jag vet inte.
B: nee?
M: jo. vadådå?
B: men jag känner någon åke berggren som bodde i bosvedjan och körde buss.
M: men jag tror inte att det är han isofall för han bor på alnö nu men där ha han bott länge.
B: jamen finns de två åke berggren här i sundsvall då?
M: jadu, fråga inte mig asså.
B: ne för jag minns att jag satt barnvakt åt en åke's dotter i bosvedjan nångång på 60-70talet.
M: aha okej. ja jag vet inte för camilla kom -82 så de kan inte va hon eller våran åke.
*B springer på toa*
B: men ha han ingen dotter som heter sussane?
M: jo som bor i skottland och jobbar som tandläkare
B: ne du skojar?
M: ne de gör jag inte.
B: jamen då måste de ju vara den åke asså
M: ne nu ringer ja mamma. haha

sagt och gjort, jag ringde mamma och berätta och hon säger att det stämmer och då skrattar jag och säger:

M: det är fan helt otroligt asså
H: vadå?
M: ja att babbsan är med överallt asså.
H: haha, jaa
M: men detta är lite läskigt asså. de med babbsan, dig, åke och jag åh alecz
H: vadå?
M: jamen du minns då jag och alecz vart tillsammans?
H: aa de gör jag
M: ja då låna cim min mobil och ringde han och skulle fråga efter christian men alecz svara ju inte så gick det ett tag så ringde alecz upp mig och jag berätta hur det va. och veckan efter så vart jag och aleczander tillammans och sen nån månad senare berättar du och babbsan, pappas och din tid i rättvik och nu detta. de är ju läskigt. men de är klart, det är nog menat att det ska vara aleczander och jag. hahaha.
B: hahaha, ja de kanske de är
H: ja de är det nog

sen la vi på typ :D
men visst är de lite läskigt ändå? - mamma och pappa träffade babbsan i rättvik för många många år sen, och min bror och babbsan's barn eddie och stefan umgicks då dom va tonåring. min kompis blir tillsammans med en av alecz bästa killkompisar och sen så blir jag tillsammans med aleczander. utan att ens veta att min tjejkompis va tillsammans med hans kompis. ni fattar väl? de är liiiiite konstigt :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0