englas begravning

jag blir smått arg då jag läser vad folk ha skrivit till englas familj. jag tycker att de är upp till var och en att bestämma hur dom vill göra med sin begravning eller någon annan i familjens begravning. det är upp till var och en och sörja på sitt sätt och englas familj valde att dela med sig av sin sorg med hela svenska folket, och eftersom engla-fallet vart så stort åh vi har fått läsa allting som ha hänt i tidningarna och sätt tvprogramm på tven så tycker jag att det är en bra avslutning på de hela. jag kommer kolla på englas begravning, jag kände henne inte men jag blir så tagen av vad som ha hänt. det är ofattbart de som hände henne. jag håller med englas mormor, undra på att världen ser ut som den gör.


473259-127


Englas familj får hård kritik för tv-sändningen

Tv-sändningen av Englas begravning i morgon har väckt känslor.
I insändare har det kallats "smaklöst" och "snaskigt".
- Det är tråkigt att folk inte har förståelse för att vi vill dela med oss av det enda fina i all den här skiten, säger Englas mamma Carina.

På lördag klockan elva hålls begravning för tioåriga Engla i hennes hemby Stjärnsund i Dalarna. Sveriges Television beslutade för ett par veckor sedan i samråd med Englas familj att direktsända begravningsgudstjänsten. Beslutet har mött blandade reaktioner. I insändare och ledare i lokaltidningarna har flera personer gått hårt åt Englas anhöriga och SVT. Det fick Englas mormor att reagera och skriva en egen insändare till Aftonbladet.

-Vi har mått dåligt?
Englas mamma, Carina Höglund, säger att hon håller med sin mor.
- Det hon skriver är bra. Det har varit jobbigt med alla som haft synpunkter på hur vi hanterar vår sorg. Min mamma och vi andra har mått dåligt av det. Hon förklarar att de vill visa begravningen i tv för att dela med sig av det enda fina och vackra deras tragedi fört med sig. En del människor har även haft synpunkter på insamlingen i Englas namn, och varit kritiska till insamlingens syfte.

Kommer att ta tid
- Vi vet ännu inte hur mycket pengar som kommit och har inte hunnit fundera på vad pengarna ska användas till.
Hon säger att flera personer hört av sig och lämnat förslag på vart pengarna ska gå.
-Men vi måste ändå få vara de som väljer vad vi ska göra ? och det kommer att ta sin tid. Vi har inte tid med det just nu, det är så mycket annat att tänka på.


Svar till alla negativa tyckare om Englas begravning:

Undra på att världen ser ut som den gör, med så många människor som orkar vara så negativa i denna svåra stund. Förstår ni inte att ni sårar oss anhöriga oerhört med era elaka kommentarer? Det är faktiskt synd om er! Det är ju tur att de flesta inte tycker som ni, utan att det finns de som ser lite ljust på att begravningen sänds i tv. De förstår att vi vill dela med oss av det enda positiva och fina i hela den här fruktansvärda händelsen.

/Englas mormor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0