två dagar, två begravningar

igår begravdes max och saga, arbogasyskonen, och idag begravdes engla.

jag kände ingen av familjerna men jag blir ledsen då jag tänker på de, tre små oskyldiga barn tas ifrån sina familjer bara sådära. det är så svårt att förstå. hur kan man ens tänka tanken att ens mörda ett litet barn? ett barn som inte har gjort nått ond? hur kan man leva med det resten av sitt liv? ja jag förstår inte hur. jag blir väldigt ledsen då jag tänker på det för det är så svårt att förstå, och den stora frågan som snurrar i mitt huvud är : vart är världen på väg? ja de kan man undra då folk mördar små barn som inte gjort nått. och som i engla-fallet, anders eklund råkade bara mörda engla, de va inget planerat. men hur kan man bara "råka" mörda ett barn sådära?! jag blir så arg och ledsen på samma gång. jag finner inga ord asså..

idag då jag kollade på englas begravning så kunde ja inte hålla emot tårarna, det va så himla fint och sorgligt på samma gång, hon hade en sån lite kista. dom visade en film där hon sjöng och dansa, det såg så härligt ut att se en liten unge bara stå där och sjunga och va så glad, jag kunde inte låta bli att le då jag såg henne stå där och sjunga "du är min superduper kille number one" åh, de va så gulligt att se.

max och saga hade också en väldigt fin begravning verkar det som, det är lite svårt att skriva om deras eftersom den inte visades eller så. man kan bara läsa om den och de låter som en himla fin och gullig begravning.

men nu hoppas jag att både engla och max&saga har det bra där dom är just nu och att dom vakar över sina familjer och hjälper dom fram i livet genom sorgen. och att båda familjerna känner att dom har fått ett avslut på allt de hära hemska som har vart och att dom hittar ett sätt att bearbeta sorgen på och att dom kommer vidare, även om det är svårt.

vila i frid ni tre söta barn, <3
läs om max & sagas begravning : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2440289.ab

Kommentarer
Postat av: sirina

sund om föräldrarna, att dem inte kommer se dem mer. helt sjukt att man kan göra sånt :S

Vila i fred

2008-05-10 @ 12:44:48
URL: http://sirina.blogg.se
Postat av: michaela hultqvist

ja jag håller med dig, det är så himla hemskt att dom inte kommer att komma hem igen :/ men om det va så dera öde skulle bli så kan man ju inte göra nått åt de ;/ hemskt det låter att säga så.

2008-05-10 @ 12:51:44
URL: http://biogodis.blogg.se/
Postat av: turez

världen är grym! Dumma människor. Och olösta brott är det värsta!

2008-05-11 @ 18:12:13
URL: http://turez.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0